Selasa, 5 Oktober 2010

~ Jalan Pulangku ~



" Jalan Pulangku"

Semoga perubahan yang dilakukan merupakan yang perubahan yang mengubah amarah menjadi tenang...mengubah anggur menjadi madu..mengubah benci menjadi sayang..
mengubah hitam menjadi putih..mengubah kolot menjadi bijak..
dan mengubah diri menjadi yang lebih baik daripada hari ini..
dekat
Subhanallah...ambillah peringatan Allah...sematkan di dada..jangan biar ia menjadi debu yang berterbangan..jangan biar hidayah itu pergi tanpa sentuhan keinsafan dari diri kita..

Sekali iman menyapa dalam kehidupan kita bererti saat itulah kasih sayang Allah sentiasa bersama kita..walau dalam apa juga keadaan sekalipun..Sesungguhnya Allah sangat dekat dengan kita...Lebih dekat dari urat nadi kita..setiap saat jantung itu berdegup..setiap saat itu juga dia benar-benar menjalankan tugasnya sebagai pengepam darah keseluruh badan..bayangkan andainya jantung itu tidak mematuhi tanggungjawabnya kepada tuhannya..adakah kita akan mampu hidup walau sesaat..

Adik-adik..hayati dan renungkan ayat di bawah..

" Dan apabila hambaku bertanya kepadamu mengenai Aku maka beritahukan pada mereka : Sesungguhnya aku ( Allah ) sentiasa hampir kepada mereka; aku perkenankan permohonan orang-orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaku..Maka hendaklah mereka menyahut seruanku( dengan mematuhi perintah aku ) dan hendaklah mereka beriman kepadaku supaya mereka menjadi baik serta betul "

Surah al-Baqarah : 186



Wallahualam..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Myspace Heart Generators